Zuid-Thailand Safari

Bangkok

2-9-2010, Vertrek
En dan is daar de dag van vertrek, nog even de auto naar de zaak gebracht (een collega die nog geen eigen auto heeft gaat 'm gebruiken),Ferdy brengt me naar het station.
Nog één mailtje en dan alle drukte en stress van het werk gauw vergeten en ontspannen maar...

Een redelijke korte rit met de Intercity van Dordrecht naar Schiphol, dan inchecken en door de paspoortcontrole. En dan even wachten want instappen kan pas vanaf 13:45. Stukje lopen naar gate E18, bagagecontrole en instappen. Het is niet druk, meer dan de helft van de stoelen is niet bezet.
Het vliegtuig (Boeing 747-400 van China Airlines) moet een flink eind taxiën want hij stijgt op vanaf de Polderbaan.
Vliegt een rondje over Westzaan, Zaanstad en Amsterdam en verdwijnt dan in de wolken.

We komen Thailand niet zomaar in, daarvoor moeten we een zg. Arrival Card voor de Thai Immigration Bureau invullen.
Dan krijgen we al eten, het is immers in Thailand al 20:30. We eten garnalencocktail, rijst met kip, bakje fruit en chocolademousse.
Daarna koffie.

19:30 (CET) Mooie film gezien: Letter from Julliet, gelukkig engels geluid maar wel vreemd chinese ondertiteling.

:-)

Volgens de vluchtinformatie vliegen we boven de Kaspische Zee. Al een tijdje donker buiten.
De volgende film begint: The Bounty Hunter met Jennifer Anniston.

21:30 (CET)
Nog 4 uur vliegen, de vluchtinformatie laat zien dat we nu op de grens van Pakistan en India zijn en dat we dwars over Afganistan gevlogen zijn. We hebben geen slaap en die 4 uurtjes vind ik wat kort. Dan maar wat lezen.

1:20 (CET)
De daling wordt al ingezet, het is weer licht buiten, landing verwacht om 6:36 lokale tijd.

3-9-2010, Aankomst in Bangkok
Na het eindelijk vinden van onze chauffeur die ons dwars door de ochtendspits naar het hotel brengt met de nodige capriolen, ook al heb je maar 3 rijstroken, als er 4 auto's naast elkaar passen doe je dat gewoon, daarbij ook gebruik makend van de vluchtstrook. Links inhalen ook over de vluchtstrook, bumperkleven, het kan allemaal en oom agent staat erbij en gebaart alleen maar dat iedereen door moet rijden.
Hier in Bangkok ga ik dus geen auto rijden!

's Middags met de boot via de Khlong naar Mah Boon Krong Center, kortweg MBK, oftewel een ruim 6 verdiepingen tellend shopping mall, één verdieping is het zg. mobile center en daar kan je alles vinden op het gebied van mobiele telefoons. We hebben daar Pre-paid SIM-kaartjes gekocht. Daarna weer met de Klong-boot een stop verder om te gaan eten op de 78e verdieping van het 84 verdiepingen tellende Baiyoke Sky Hotel, het hoogste gebouw van Thailand.

4-9-2010, De Khlong tocht.
We varen met een longtail boat door kanalen waar sommige huizen alleen bereikbaar zijn per boot.
Bij Phra Nakorn drinken we ice-coffee, waarna onze gids Mahaons uitnodigd om een bezoek te brengen aan het Grand Palace, waar de Koninklijke paleizen en de Wat Prakaeo, oftewel The Temple of the Emerald Buddha, zich bevinden.
Je mag er niet in met korte broek en/of mouwloos shirt, dus tegen 200 Baht borg krijg je deze.
We gaan de Royal Monastry of the Emerald Buddha binnen en onze gids weet alles haarfijn te vertellen en geeft ons een geweldige tour. We mogen zelfs in de tempel waar het bewuste Emerald Buddha-beeld is, maar wel zonder schoenen, geen foto's maken en niet je voetzolen richting het Buddha-beeld.
Na afloop en inlevering van de geleende kleding kunnen we onze borg terugkrijgen, de desbetreffende ambtenaar kijkt heel secuur of de handtekeningen op het formulier wel overeen komen, anders geen geld terug.

Na een verfrissend zwembad 's avonds naar de zg. Backpackers area, oftewel het uitgaanscentrum voor de toeristen, wat gegeten en een paar biertjes drinken.

5-9-2010, Fietstocht
We melden ons bij het Grand China Palace Hotel waar we verwelkomt worden door Emy, onze gids (Emy is haar engelse naam, haar echte naam heb ik niet kunnen onthouden). Zij leidt ons door alle smalle straatjes en steegjes van Bangkok. We varen de Mae Nam Chao Phraya met een veerpontje over
Daar bezoeken we een Boeddhistische tempel met daarin een reuzachtig gouden Boeddha-beeld van 16m hoog.
Na het terugvaren komen we bij een tempel waar ze ook krokodillen hebben.

's Avonds weer vertoeven aan het zwembad, erg vervelend allemaal
;-)